5 דברים חשובים שחייבים לעשות כשמבצעים אופטימיזציה לאתר אינטרנט

לירון חיים

לירון חיים

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

אם נכנסתם לכתבה סביר להניח שיש לכם נכס דיגיטלי וספציפית אתר אינטרנט, שאתם רוצים לגרום ליותר אנשים להגיע אליו. ישנן הרבה דרכים להזרים תנועת גולשים לאתר אינטרנט, אבל אנחנו נתרכז היום בתנועת גולשים שמקורה ממנוע החיפוש של גוגל והדברים שאתם יכולים (וצריכים) לעשות על מנת לגרום לאלגוריתם של גוגל לשים לב לאתר שלכם יותר, ופועל יוצא מכך לדרג את האתר שלכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש במגוון ביטויי מפתח רלוונטיים.

נתחיל מזה שביצוע אופטימיזציה לאתר אינטרנט זאת עבודת קידום אתרים לכל דבר ועניין כאשר החלוקה הראשית שאנחנו נעשה היא אופטימיזציה און-סייט (בתוך האתר שלכם) ואופטימיזציה אוף-סייט (מחוץ לאתר שלכם). אם השורה האחרונה לא היתה ברורה אני ארחיב עליה בהמשך.

אופטימיזציה לאתר
Credit: Pixabay

למה בעצם אנו זקוקים לאופטימיזציה של אתרים?

לא משנה מה הנישה שלכם ועל מה האתר שלכם מדבר סביר להניח שיש עוד מאות (אם לא אלפי) אתרים שמדברים על אותה הנישה והם רלוונטיים לתכנים שלכם. העכביש של גוגל בודק את כל האתרים ברחבי הרשת ונותן להם ציון על פי המון קריטריונים שהוא לוקח בחשבון ולבסוף הוא מחליט על סדר מסוים שהוא יציג את האתרים בכל ביטוי חיפוש ספציפי.

אבל החיים שלנו לא כל כך פשוטים, אנחנו צריכים לגרום לאלגוריתם של גוגל (העכביש) להבין שהאתר שלנו הוא הטוב ביותר ולכן אנחנו צריכים לבצע מספר פעולות שיאותתו לו שצריך לדרג את העמודים של האתר שלנו גבוה ברשימה.

אופטימיזציה לאתר שלך היא המפתח להשגת יותר המרות או "קליקים". בעזרת כלי אופטימיזציית האתרים תוכל לראות בקלות מה עובד על ידי ניתוח התנהגויות המבקרים. אופטימיזציית אתרים חיונית כמעט לכל חברה בימינו. חשוב לדעת כיצד לבצע אופטימיזציה לאתר שלך מכיוון שהוא יכול לעזור לקבוע מה כן ומה לא עובד באתר שלך.

ישנם כלים לאופטימיזציית אתרים שהם כלים חינמיים אשר מאפשרים לנו לעקוב אחר ההצלחה של היבטים שונים באתר שלך. לאחר שתנתחו את מכן תוכל להשתמש בנתונים אלה כדי לשפר או לשנות היבטים מסוימים של האתר על מנת להגדיל את אחוזי ההמרה

טיפים לאופטימיזציה און-סייט

לגרום לאתר להיות Mobile Friendly

אנחנו נמצאים בתקופה שעיקר הגלישה באינטרנט מתבצעת ממכשירים נייד ולא רק מהמחשב הנייד. כמו כן גוגל הודיעו שהאלגוריתם שלהם נותן חשיבות עליונה לניראות וחווית השימוש של האתר במובייל ולכן אתם חייבים לוודא שהאתר שלכם הוא ידידותי למשתמשים במכשירים ניידים משמע הוא Mobile Friendly.

במידה והאתר שלכם לא נראה טוב במובייל אתם חייבים לדאוג לסדר את זה בהקדם. אתר אשר אינו מותאם למובייל לא יכול לקדם את עצמו בגוגל לפני שהוא מסדר את העניין הסופר חשוב הזה.

הדבר הראשון והעיקרי לעשות הוא לבצע את השינויים הבסיסיים וההכרחיים כמו עדכון תוכן על בסיס קבוע, הפיכת האתר שלך לידידותי לנייד והוספת תוכן חדש בדפי הנחיתה.

מחקר מילות מפתח

על מנת להביא יותר הקלקות לאתר שלכם מביטויי חיפוש רלוונטיים לנישה שלכם אתם צריכים לבצע מחקר מילות מפתח איכותי שיעזור לכם להבין על איזה ביטויים אתם צריכים לתת דגש כשאתם כותבים את התוכן באתר שלכם. ללא מחקר מילות מפתח אתם יכולים להיות בפול גז על ניוטרל, משמע לייצר תוכן נהדר ולתת עבודה אבל לא להיות ממוקדים בביטויים ולפספס המון הקלקות רלוונטיות שיכלו להגיע אליכם.

ברגע שתבצעו מחקר מילות מפתח באמצעות כלים חינמיים כמו כלי מילות המפתח של גוגל או כלים בתשלום כמו לדוגמה semRush (או ahrefs) אתם תדעו איזה ביטויים יש להם פוטנציאל עבורכם, איזה ביטויים יש להם ווליום חיפושים גבוה. כמובן חשוב שלא להזניח את הביטויים היותר רחבים (long-tail) שאמנם יש להם ווליום חיפושים נמוך יותר אך סביר להניח שתוכלו להתקדם בהם בדירוגים במהירות.

לינקים פנימיים

אם אתם רוצים לאותת לגוגל שעמוד מסוים אצלכם באתר הוא מאוד רלוונטי לביטוי חיפוש מסוים ואתם כרגע מתמקדים בעבודת פנים האתר שלכם, אחד הדברים הכי חשובים שאתם צריכים לעשות הוא לעשות לייצר לינקים פנימיים רלוונטים לאותו עמוד מכתבות אחרות באתר.

שימו לב שלעשות את זה בצורה אינטיליגנטית ולא סתם לפזר לינקים ברחבי האתר בכל פוסט לעמוד הספציפי שאתם רוצים לקדם. אלא בכתבות רלוונטיות לנושא של הכתבה שאתם רוצים לקדם, תוסיפו באנקור (ביטוי החיפוש שעליו שמים את הלינק) את הלינק הפנימי לעמוד הרלוונטי. ככל שתשימו יותר לינקים פנימיים איכותיים באתר ככה גוגל יבין שהכתבה/ עמוד שאליו אתם מפנים הוא חשוב וידרג אותו בהתאם.

שימוש במדיה עשירה

שימוש במדיה עשירה יכול לגרום לגוגל להבין שהערך של התוכן שנמצא לכם באתר הוא גבוה וכמו כן להעלות את זמן השהייה של הגולשים שלכם באתר ופועל יוצא מזה לאותת לעכביש של גוגל שמדובר בתוכן בעל ערך שמשאיר את היוזרים יותר זמן בכתבה. חשוב לציין שהכוונ  שלנו במדיה עשירה הוא תוכן שאינו טקסטואלי, הכוונה לתמונות, סרטונים, שאלונים, אינפוגרפיקה, גיפים ועוד שיוסיפו עניין לכתבה שלכם.

via GIPHY

טיפים לאופטימיזציה מחוץ לאתר

אופטימיזציה מחוץ לאתר (אוף-סייט) זה קודם כל עבודה של לינקים חיצוניים שמפנים אל האתר שלך בביטוי חיפוש רלוונטי. חשוב לציין שצריך לייצר את הלינקים החיצוניים בצורה אינטיליגנטית ולא פשוט לשלם למישהו שישתול ברחבי הרשת אינספור לינקים לאתר שלכם.

עבודת לינקים חיצוניים לא אחראית יכולה לגרום לגוגל לפסול את האתר שלכם ולגרום לכם נזק רב ולכן כדאי ללמוד את הנושא הזה ולהבין איך עושים בניית קישורים איכותית.

אופטימיזציה מחוץ לאתר היא חלק מרכזי בפיתוח אסטרטגיית SEO. זה לא רק עוזר לאופטימיזציה באתר, אלא גם עוזר לספק יותר תנועה לאתר שלך. ישנם כלים רבים לאופטימיזציה מחוץ לאתר שניתן להשתמש בהם כדי לעזור לך להשיג תוצאות SEO טובות יותר.

ככל שתתחיל מוקדם יותר בקידום אתרים מחוץ לאתר, כך יהיו לך תוצאות טובות יותר בעתיד. עליך תמיד להתמקד בשיפור דירוג Google שלך כך שיותר אנשים יוכלו למצוא את התוכן שלך ולבקר באתר שלך. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות אופטימיזציה מחוץ לאתר, שבה אתה צריך לעשות דברים שונים כגון כתיבת הודעות אורח, שליחת הודעות לעיתונות וקבלת שיתופים ברשתות החברתיות.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן